page title

Veelgestelde vragen

Heeft u een ARTIS-lidmaatschap en heeft u hier vragen over? Kijk dan of uw vraag hieronder staat. Is dit niet het geval? Neem dan contact op met de ledenadministratie. Hoe u dat kunt doen vindt u onderaan deze pagina.

 

Wat zijn de prijzen van een lidmaatschap?
De lidmaatschapsprijzen zijn als volgt:

 

ARTIS

ARTIS & Micropia

0 t/m 2 jaar

gratis

gratis

3 t/m 17 jaar

€ 50,95  

€ 58,95

18 t/m 64 jaar

€ 76,00

€ 86,00

65+

€ 66,50

€ 76,50

Hoe lang is mijn ARTIS-lidmaatschap geldig?

Hoe lang is mijn ARTIS-lidmaatschap geldig?
Een lidmaatschap is vanaf de dag van aankoop (betaling) 365 dagen geldig. Op het betalingsbewijs staat tot wanneer het lidmaatschap geldig is.

Hoe geef ik een adreswijziging door?
U kunt uw adres eenvoudig via Mijn ARTIS wijzigen. Heeft u nog geen Mijn ARTIS-account? Lees hier hoe u een account aanmaakt. 

Waar vind ik mijn introducécoupons?
Na betaling van uw lidmaatschapsbijdrage ontvangt u uw betalingsbewijs met daaraan uw introducécoupons, indien mogelijk per e-mail, anders per post. Dit betalingsbewijs wordt per adres vertrekt en niet per lid. De introducécoupons zijn ook terug te vinden in Mijn ARTIS. Heeft u nog geen Mijn ARTIS-account? Lees hier hoe u een account aanmaakt. 

Hoe werken de introducécoupons?
Voor een volwassene levert u twee coupons in en voor een kind in de leeftijd 3-9 jaar levert u één coupon in. Als u de introducécoupons wilt gebruikt, dient u er als pashouder zelf ook bij zijn tijdens het bezoek aan ARTIS. De introducécoupons kunt u niet gebruiken om iemand mee te nemen naar een programma van de ARTIS-Academie.

Hoeveel introducécoupons ontvang ik per lidmaatschap?
U ontvangt voor ieder nieuw lidmaatschapsjaar een betalingsbewijs met de bijbehorende vier introducécoupons, deze wordt verstrekt per adres en niet per lid. Wanneer u met meerdere personen lid bent ontvangt u wel de staffelkorting. Deze bedraagt € 15,00 voor het tweede lid, € 20,00 voor het derde lid en € 30,00 voor elk volgende lid. 

Kan ik de introducécoupons ook vanaf mijn telefoon laten scannen? 
De coupons zijn voorzien van een barcode en zijn ook vanaf uw smartphone of tablet te scannen aan de poort. U hoeft hiervoor niet eerst langs de ARTIS-kassa. 

Ik heb mijn introducécoupons voor dit jaar al verbruikt? Kan ik kaarten kopen met korting? 
Mocht u de coupons hebben verbruikt, dan kunt u als ARTIS-lid per bezoek maximaal vier toegangskaarten kopen met 25% korting aan de ARTIS-kassa. Niet-gebruikte introducécoupons kunnen worden bewaard zolang uw lidmaatschap actief is. Let-op: dit zijn geen vrijkaarten. 

Wat heb ik nog aan mijn betalingsbewijs als mijn introducécoupons op zijn?
Naast de introducécoupons voor ARTIS, bevat het ARTIS-lidmaatschap het voordeel op tweemaal gratis toegang tot ZOO Antwerpen of Planckendael op vertoon van uw lidmaatschapspas en betalingsbewijs. Bovendien krijgt u hiermee ook 50% korting voor Diergaarde Blijdorp en Burgers’ Zoo. 

Kan ik mijn introducécoupons van vorig jaar nog gebruiken?
Ja, introducécoupons kunnen zolang uw lidmaatschap geldt, ingeleverd worden bij het ARTIS-Park.

Hoe betaal ik mijn ARTIS-lidmaatschap?
Vanaf 8 weken voordat uw huidige lidmaatschapsjaar afloopt, kunt u de bijdrage voor het volgende jaar betalen. Dit kunt u snel en gemakkelijk doen via uw Mijn ARTIS-account of bij de ARTIS-kassa. Indien u via automatische incasso betaalt, wordt de bijdrage 4 weken voor het ingaan van het nieuwe jaar afgeschreven. Heeft u nog geen Mijn ARTIS-account? Lees hier hoe u een account aanmaakt. 

Ik wil graag via automatische incasso betalen, kan dat?
Ja, dan kan. U kunt uw betalingsvoorkeur wijzigen naar automatische incasso via uw Mijn ARTIS-account. De verlenging van uw lidmaatschap en de incassering worden altijd tijdig aangekondigd. U kunt de status van uw betaling ook terugvinden in Mijn ARTIS. Heeft u nog geen Mijn ARTIS-account? Lees hier hoe u een account aanmaakt. 

Ik heb mijn nieuwe lidmaatschapsjaar al betaald en toch een factuur ontvangen.
Het kan zijn dat uw betaling en de factuur elkaar hebben gekruist. Via uw Mijn ARTIS-account kunt u de status van uw betaling ook terugvinden. Komt u er niet helemaal uit? Neem dan contact op via het contactformulier. Heeft u nog geen Mijn ARTIS-account? Lees hier hoe u een account aanmaakt. 

Hoe geef ik wijzigingen over mijn ARTIS-lidmaatschap door?
In uw persoonlijke Mijn ARTIS-account ziet u snel en gemakkelijk alle informatie over uw lidmaatschap. Hier kunt u ook wijzigen doorvoeren. Mocht u er niet uitkomen kunt u contact opnemen via het contactformulier. Heeft u nog geen Mijn ARTIS-account? Lees hier hoe u een account aanmaakt. 

Ik heb het ARTIS-tijdschrift niet per post ontvangen, hoe kan dat?
Wat vervelend dat u het ARTIS-tijdschrift misgelopen bent. U kunt uw adresgegevens controleren via uw Mijn ARTIS-account. Kloppen uw gegevens wel? Neem dan contact op via het contactformulier in Mijn ARTIS. Heeft u nog geen Mijn ARTIS-account? Lees hier hoe u een account aanmaakt. 

Ik ben mijn ARTIS-lidmaatschapspas verloren, wat moet ik doen?
Als uw pas gestolen is, kunt u met het aangifteformulier van de politie gratis een nieuwe pas laten maken bij de ARTIS-kassa. Bent u uw pas kwijt of verloren, dan kunt u voor € 5,00 een nieuwe laten maken bij de ARTIS-kassa.

Krijg ik elk jaar een nieuwe lidmaatschapspas? 
Nee, u krijgt geen nieuwe lidmaatschapspas. Wij zorgen ervoor dat uw huidige pas actief blijft voor het nieuwe jaar.

Hoe zeg ik mijn ARTIS-lidmaatschap op?
Het lidmaatschap dient schriftelijk (per post of via het contactformulier voor leden ) te worden opgezegd, uiterlijk vier weken voordat u lidmaatschapsperiode afloopt. Vermeld daarbij het lidmaatschapsnummer en voor wie de opzegging is. Daarnaast horen we graag wat de reden van opzegging is. Bij opzeggingen die niet op tijd zijn ontvangen, wordt het lidmaatschap voortgezet en kan er per het volgende lidmaatschapsjaar worden opgezegd. U krijgt altijd een schriftelijke bevestiging van de opzegging. Mocht u binnen twee weken nog geen schriftelijke bevestiging van u opzegging hebben ontvangen, neem dan contact met ons op.

Ik heb opgezegd maar toch een acceptgiro ontvangen, hoe kan dit?
Het kan gebeuren dat de opzegging en de verzending van de acceptgiro elkaar hebben gekruist. Als u inmiddels een bevestiging van opzegging van ons hebt ontvangen, kunt u de acceptgiro als niet verzonden beschouwen. Mocht u binnen twee weken nog geen schriftelijke bevestiging van uw opzegging hebben ontvangen, neem dan contact met ons op.

Kan ik een lidmaatschap cadeau doen?
Een lidmaatschap is ook ideaal om cadeau te doen. Een cadeaulidmaatschap kunt u aan de kassa van ARTIS afsluiten.

Van wanneer tot wanneer is mijn Micropia-lidmaatschap geldig?
Indien u uw ARTIS-lidmaatschap heeft aangevuld met een lidmaatschap op Micropia, kunt u ook Micropia onbeperkt bezoeken. Het Micropia-lidmaatschap is in dat geval geldig tijdens dezelfde periode als uw ARTIS-lidmaatschap.  

Geen antwoord op uw vraag gevonden?

Gebruik dan de zoekmachine om de hele website te doorzoeken, vul het contactformulier voor leden in, of stuur een brief naar onderstaand postadres.

ARTIS
t.a.v. ledenadministratie
Postbus 20164
1000 HD Amsterdam