page title

Veelgestelde vragen

Heeft u een ARTIS-lidmaatschap en heeft u hier vragen over? Kijk dan of uw vraag hieronder staat. Is dit niet het geval? Neem dan contact op met de ledenadministratie. Hoe u dat kunt doen vindt u onderaan deze pagina.

 

Wat zijn de prijzen van een lidmaatschap?
De lidmaatschapsprijzen zijn als volgt:

  ARTIS ARTIS & Micropia*
0 t/m 2 jaar gratis gratis
3 t/m 17 jaar  € 55,00 € 65,00
18 + € 79,00 € 89,00

Het supplement voor een lidmaatschap van ARTIS-Micropia blijft in 2021 voor zowel een jeugd, regulier en senior lidmaatschap €10,- per jaar. 

Hoe lang is mijn ARTIS-lidmaatschap geldig?
Een lidmaatschap is vanaf de dag van aankoop (betaling) 365 dagen geldig. Op het betalingsbewijs staat tot wanneer het lidmaatschap geldig is.

Kan ik mijn toegangskaarten in mindering krijgen wanneer ik een lidmaatschap afsluit?
Ja, dit is mogelijk als u het lidmaatschap binnen drie weken na uw bezoek afsluit. Indien u uw toegangskaarten aan de kassa heeft gekocht, kan het lidmaatschap enkel daar met aftrek van de toegangskaarten worden afgesloten. Indien u een bezoek aan ARTIS heeft gebracht met online toegangskaarten ontvangt u drie dagen na uw bezoek per mail een unieke link, waarmee het lidmaatschap online wordt afgesloten met aftrek van de toegangskaarten. Er wordt 1 toegangskaart per nieuw lid in mindering gebracht. De korting geldt niet voor Micropia-toegangskaarten, en niet voor een verlenging van een bestaand lidmaatschap. 

Hoe geef ik een adreswijziging door?
U kunt uw adres eenvoudig via Mijn ARTIS wijzigen. Heeft u nog geen Mijn ARTIS-account? Lees hier hoe u een account aanmaakt. 

Waar vind ik mijn introducécoupons?
Na betaling van uw lidmaatschapsbijdrage ontvangt u uw betalingsbewijs met daaraan uw introducécoupons, indien mogelijk per e-mail, anders per post. Dit betalingsbewijs wordt per adres verstuurd en niet per lid. De introducécoupons zijn ook terug te vinden in Mijn ARTIS. Heeft u nog geen Mijn ARTIS-account? Lees hier hoe u een account aanmaakt. 

Hoe werken de introducécoupons?
Voor een volwassene levert u twee coupons in en voor een kind in de leeftijd 3-9 jaar levert u één coupon in. Als u de introducécoupons wilt gebruiken, dient u er als pashouder zelf ook bij zijn tijdens het bezoek aan ARTIS. De introducécoupons kunt u niet gebruiken om iemand mee te nemen naar een programma van de ARTIS-Academie.

Hoeveel introducécoupons ontvang ik per lidmaatschap?
U krijgt per lidmaatschapsjaar 4 coupons per huishouden.

Kan ik de introducécoupons ook vanaf mijn telefoon laten scannen? 
De coupons zijn voorzien van een barcode en zijn ook vanaf uw smartphone of tablet te scannen aan de poort. U hoeft hiervoor niet eerst langs de ARTIS-kassa. 

Ik heb mijn introducécoupons voor dit jaar al verbruikt? Kan ik kaarten kopen met korting? 
Mocht u de coupons hebben verbruikt, dan kunt u als ARTIS-lid per bezoek maximaal vier toegangskaarten kopen met 25% korting aan de ARTIS-kassa. Niet-gebruikte introducécoupons kunnen worden bewaard zolang uw lidmaatschap actief is. Let-op: dit zijn geen vrijkaarten. 

Wat heb ik nog aan mijn betalingsbewijs als mijn introducécoupons op zijn?
Naast de introducécoupons voor ARTIS, bevat het ARTIS-lidmaatschap het voordeel op tweemaal gratis toegang tot ZOO Antwerpen of Planckendael op vertoon van uw lidmaatschapspas en betalingsbewijs. Bovendien krijgt u hiermee ook 50% korting voor Diergaarde Blijdorp en Burgers’ Zoo en 25% korting voor WILDLANDS. 

Kan ik mijn introducécoupons van vorig jaar nog gebruiken?
Ja, introducécoupons kunnen zolang uw lidmaatschap geldt, ingeleverd worden bij het ARTIS-Park.

Hoe betaal ik mijn ARTIS-lidmaatschap?
Vanaf 8 weken voordat uw huidige lidmaatschapsjaar afloopt, kunt u de bijdrage voor het volgende jaar betalen. Dit kunt u snel en gemakkelijk doen via uw Mijn ARTIS-account of bij de ARTIS-kassa. Indien u via automatische incasso betaalt, wordt de bijdrage 4 weken voor het ingaan van het nieuwe jaar afgeschreven. Heeft u nog geen Mijn ARTIS-account? Lees hier hoe u een account aanmaakt. 

Kan ik mijn lidmaatschap ook betalen zonder computer of internetbankieren?
Ja, dit is mogelijk, Dan kunt u ook kiezen voor het betalen per automatische incasso. Daarnaast kunt u het lidmaatschap ook afrekenen bij de kassa. Betalen bij de kassa kan momenteel alleen contactloos/ per pin. Als u nog andere vragen heeft over alle betaalmogelijkheden kunt u contact opnemen met de kassa door 020 5233 670 te bellen of te mailen naar info@artis.nl.

Kan ik compensatie aanvragen voor de gemiste lidmaatschapsperiode wegens de sluiting van ARTIS?

Veel van onze leden hebben tijdens de sluiting(en) dit jaar geen gebruik gemaakt van de compensatie voor de gemiste tijd op het lidmaatschap. Wij zijn hiervoor enorm dankbaar. De steun van onze leden is onmisbaar tijdens deze financieel zware periode en door uw lidmaatschap door te laten lopen, helpt u ARTIS door deze tijden heen. De derde sluiting van 15 december 2020 kwam voor ARTIS heel erg hard aan. U kon nog tot 31 december 2020 kenbaar maken of u aanspraak wilde maken op compensatie. Na deze datum is dit niet meer mogelijk, maar wordt deze compensatie beschouwd als donatie aan ARTIS. We willen u danken voor uw betrokkenheid als lid van ARTIS.

Ik wil graag via automatische incasso betalen, kan dat?
Ja, dan kan. U kunt uw betalingsvoorkeur wijzigen naar automatische incasso via uw Mijn ARTIS-account. De verlenging van uw lidmaatschap en de incassering worden altijd tijdig aangekondigd. U kunt de status van uw betaling ook terugvinden in Mijn ARTIS. Heeft u nog geen Mijn ARTIS-account? Lees hier hoe u een account aanmaakt. 

Ik heb mijn nieuwe lidmaatschapsjaar al betaald en toch een factuur ontvangen.
Het kan zijn dat uw betaling en de factuur elkaar hebben gekruist. Via uw Mijn ARTIS-account kunt u de status van uw betaling ook terugvinden. Komt u er niet helemaal uit? Neem dan contact met ons op. Heeft u nog geen Mijn ARTIS-account? Lees hier hoe u een account aanmaakt. 

Hoe geef ik wijzigingen over mijn ARTIS-lidmaatschap door?
In uw persoonlijke Mijn ARTIS-account ziet u snel en gemakkelijk alle informatie over uw lidmaatschap. Hier kunt u ook wijzigen doorvoeren. Mocht u er niet uitkomen neem dan contact met ons op. Heeft u nog geen Mijn ARTIS-account? Lees hier hoe u een account aanmaakt. 

Ik heb het ARTIS-tijdschrift niet per post ontvangen, hoe kan dat?
Wat vervelend dat u het ARTIS-tijdschrift misgelopen bent. U kunt uw adresgegevens controleren via uw Mijn ARTIS-account. Kloppen uw gegevens wel? neem dan contact met ons op. Heeft u nog geen Mijn ARTIS-account? Lees hier hoe u een account aanmaakt. 

Ik ben mijn ARTIS-lidmaatschapspas verloren, wat moet ik doen?
Als uw pas gestolen is, kunt u met het aangifteformulier van de politie gratis een nieuwe pas laten maken bij de ARTIS-kassa. Bent u uw pas kwijt of verloren, dan kunt u voor € 5,00 een nieuwe laten maken bij de ARTIS-kassa.

Krijg ik elk jaar een nieuwe lidmaatschapspas? 
Nee, u krijgt geen nieuwe lidmaatschapspas. Wij zorgen ervoor dat uw huidige pas actief blijft voor het nieuwe jaar.

Hoe zeg ik mijn ARTIS-lidmaatschap op?
Het lidmaatschap dient schriftelijk (per post of via het contactformulier voor leden ) te worden opgezegd, uiterlijk vier weken voordat uw lidmaatschapsperiode afloopt. Vermeld daarbij het lidmaatschapsnummer en voor wie de opzegging is. Daarnaast horen we graag wat de reden van opzegging is. Bij opzeggingen die niet op tijd zijn ontvangen, wordt het lidmaatschap voortgezet en kan er per het volgende lidmaatschapsjaar worden opgezegd. U krijgt altijd een schriftelijke bevestiging van de opzegging. Mocht u binnen twee weken nog geen schriftelijke bevestiging van u opzegging hebben ontvangen, neem dan contact met ons op.

Ik heb opgezegd maar toch een acceptgiro ontvangen, hoe kan dit?
Het kan gebeuren dat de opzegging en de verzending van de acceptgiro elkaar hebben gekruist. Als u inmiddels een bevestiging van opzegging van ons hebt ontvangen, kunt u de acceptgiro als niet verzonden beschouwen. Mocht u binnen twee weken nog geen schriftelijke bevestiging van uw opzegging hebben ontvangen, neem dan contact met ons op.

Kan ik een lidmaatschap cadeau doen?

Dit kan weer. U kunt een lidmaatschapscheque kopen aan de kassa ter waarde van het lidmaatschap. De cheque is dan tot een jaar na aankoopdatum te verzilveren aan de ARTIS-kassa.

Van wanneer tot wanneer is mijn Micropia-lidmaatschap geldig?
Indien u uw ARTIS-lidmaatschap heeft aangevuld met een lidmaatschap op Micropia, kunt u ook Micropia onbeperkt bezoeken. Het Micropia-lidmaatschap is in dat geval geldig tijdens dezelfde periode als uw ARTIS-lidmaatschap.  

Kan ik mijn lidmaatschap annuleren? (Herroepingsrecht)
Online gekochte lidmaatschappen mogen zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen na datum van aankoop (bedenktermijn) geannuleerd worden. U kunt hiervoor het formulier gebruiken dat hier  is te downloaden. U kunt ook een mail sturen aan info@artis.nl met als onderwerp ‘Herroeping aankoop online toegangskaart(en) of lidmaatschap’, onder vermelding van naam, datum aankoop, lidmaatschapsnummer, bankrekeningnummer en e-mailadres. U krijgt dan het volledige aankoopbedrag van ons retour. Als u uw lidmaatschap annuleert en u heeft er al gebruik van gemaakt, dan brengt ARTIS de reguliere kosten voor het bezoek aan u in rekening. Na het verstrijken van de bedenktermijn worden online lidmaatschappen niet teruggenomen, omgewisseld voor geld of vervangen en kan de geldigheidsduur niet worden verlengd. 

Geen antwoord op uw vraag gevonden?

Gebruik dan de zoekmachine om de hele website te doorzoeken of neem dan contact met ons op.