None

Grévyzebra’s op de Savanne in ARTIS. Foto ARTIS, Ronald van Weeren.

ARTIS vraagt om ‘hoop’ steun na moeilijk jaar

‘Online campagne met een knipoog ’ van start – dec 23, 2020

ARTIS start vandaag een online steuncampagne en vraagt om een Tikkie hulp aan het einde van dit ‘shitty’ jaar. Poepende zebra’s, kamelen, vissen en olifanten verwijzen naar het moeilijke en ‘shitty’ jaar dat het park in 2020 heeft gehad. Als gevolg van het coronavirus zijn, voor de derde keer dit jaar, de deuren van het park gesloten voor bezoekers. Dit heeft enorme gevolgen voor de inkomsten. Om de verliezen op te vangen, en toch ook met een hoopvolle knipoog het jaar af te sluiten, start ARTIS deze online campagne op Instagram, Facebook en de website van ARTIS. Iedereen die ARTIS een warm hart toedraagt, kan ARTIS vanaf vandaag een Tikkie helpen. ARTIS hoopt dat vele kleine bijdragen toch een ‘hele hoop’ steun geven om deze zware tijden door te komen.

Steun hard nodig

De relatie tussen mens en natuur is extra belangrijk in deze tijden, wat ARTIS relevanter maakt dan ooit. Toch heeft ARTIS het financieel zwaar als gevolg van de coronacrisis. De verliezen lopen dit jaar richting 10 miljoen euro. Het verzorgen van de dieren, planten en microben, het onderhoud van het park en de gebouwen, en het realiseren van vernieuwingen is enorm kostbaar. Na het reduceren van kosten, uitstel van onderhoud,  stoppen met vernieuwingsplannen en een reorganisatie onder medewerkers, vraagt ARTIS nu via deze campagne om een Tikkie te helpen. De eerste steun kwam van het digitale bureau Code d’Azur met de ontwikkeling en realisatie van deze ‘steuncampagne met een knipoog’. Zij werkten voor deze campagne samen met 51North, Tim Mintiens en Dawn, allen uit Amsterdam. Alle Tikkies helpen en met deze steun  kan alles wat leeft, bloeit, groeit en poept in ARTIS met goede hoop aan het nieuwe jaar beginnen.