page title

Veelgestelde vragen

Heb je een ARTIS-lidmaatschap en heb je hier vragen over? Kijk dan of je vraag hieronder staat. Is dit niet het geval? Neem dan contact op met de ledenadministratie.

 

Wat zijn de prijzen van een lidmaatschap?
De lidmaatschapsprijzen zijn als volgt:

  Alles ARTIS ARTIS-Park
0 t/m 2 jaar gratis gratis
3 t/m 17 jaar  €80,00 €65,00
18 + €103,00 €88,00

Hoe lang is mijn ARTIS-lidmaatschap geldig?
Een lidmaatschap is vanaf de ingangsdatum 365 dagen geldig. Op het betalingsbewijs staat tot wanneer het lidmaatschap geldig is.

Vragen over Alles ARTIS

Wat is het verschil tussen Alles ARTIS en het ARTIS-park lidmaatschap? 
Met een Alles ARTIS lidmaatschap is het mogelijk zowel het ARTIS-Park als Micropia en het Groote Museum onbeperkt te bezoeken. Met een regulier ARTIS-Park lidmaatschap is het alleen mogelijk onbeperkt het ARTIS-Park te bezoeken. 

Waar kan ik een Alles ARTIS lidmaatschap afsluiten?
Het is net als het reguliere ARTIS-Park lidmaatschap mogelijk dit lidmaatschap af te sluiten via Mijn ARTIS. Wanneer je bent ingelogd, klik je op Mijn Lidmaatschap om een nieuw lidmaatschap af te sluiten. 

Kan ik mijn ARTIS-Park lidmaatschap gedurende de looptijd omzetten naar Alles ARTIS?
Het is mogelijk om gedurende de looptijd van het ARTIS-Park lidmaatschap deze om te zetten naar een Alles ARTIS lidmaatschap. Deze upgrade zal te allen tijden 15 euro kosten (voor 18+ leden), ongeacht de looptijd van het lidmaatschap. Je kunt dit regelen via je Mijn ARTIS-account. Onder Mijn Lidmaatschap kun je je ARTIS-Park lidmaatschap omzetten naar het Alles ARTIS lidmaatschap. Klik per lid op de blauwe knop ‘toevoegen’ om de upgrade uit te voeren.

Tijdens de looptijd maakt het geen verschil een Alles ARTIS lidmaatschap te veranderen in een ARTIS-park lidmaatschap. Er zal geen geld terug worden gegeven. 

Vragen over introducécoupons

Waar vind ik mijn introducécoupons?
Na betaling van je lidmaatschapsbijdrage ontvangt je per e-mail jouw betalingsbewijs en introducécoupons. Dit betalingsbewijs wordt per adres verstuurd en niet per lid. De introducécoupons zijn ook terug te vinden in Mijn ARTIS. Heb je nog geen Mijn ARTIS-account? Lees hier hoe je een account aanmaakt. 

Hoe werken de introducécoupons?
Voor een persoon van 13 jaar en ouder lever je twee coupons in en voor een kind in de leeftijd 3-12 jaar lever je één coupon in. Als je de introducécoupons wil gebruiken, dien je er als pashouder zelf ook bij te zijn tijdens het bezoek aan ARTIS. De introducécoupons kun je niet gebruiken om iemand mee te nemen naar een programma van de ARTIS-Academie.

Hoeveel introducécoupons ontvang ik per lidmaatschap?
Je krijgt per lidmaatschapsjaar 4 coupons per huishouden.

Kan ik de introducécoupons ook vanaf mijn telefoon laten scannen? 
De coupons zijn voorzien van een barcode en zijn ook vanaf een smartphone of tablet te scannen aan de poort. Je hoeft hiervoor niet eerst langs de ARTIS-kassa. 

Ik heb mijn introducécoupons voor dit jaar al verbruikt. Kan ik kaarten kopen met korting? 
Mocht je de coupons hebben verbruikt, dan kun je als ARTIS-lid per bezoek maximaal vier toegangskaarten kopen met 25% korting aan de ARTIS-kassa. Niet-gebruikte introducécoupons kunnen worden bewaard zolang het lidmaatschap actief is. Let-op: dit zijn geen vrijkaarten. 

Wat heb ik nog aan mijn betalingsbewijs als mijn introducécoupons op zijn?
Naast de introducécoupons voor ARTIS, bevat het ARTIS-lidmaatschap het voordeel op tweemaal gratis toegang tot ZOO Antwerpen of Planckendael op vertoon van je lidmaatschapspas en betalingsbewijs. Bovendien krijg je hiermee ook 50% korting voor Diergaarde Blijdorp en Burgers’ Zoo en 25% korting voor WILDLANDS. 

Kan ik mijn introducécoupons van vorig jaar nog gebruiken?
Ja, introducécoupons kunnen zolang het lidmaatschap geldt, ingeleverd worden bij het ARTIS-Park.

Krijg ik extra coupons bij het Alles ARTIS lidmaatschap?
Er worden bij Alles ARTIS dezelfde coupons gegeven als bij het ARTIS-Park lidmaatschap. Het is met deze coupons alleen mogelijk het ARTIS-Park te bezoeken. 

Behoud ik mijn coupons als ik overstap naar Alles ARTIS?
Als je upgrade naar Alles ARTIS kunnen de coupons die nog niet verzilverd zijn, mee worden genomen.

Vragen over betalen 

Hoe betaal ik mijn ARTIS-lidmaatschap?
Vanaf 8 weken voordat jouw huidige lidmaatschapsjaar afloopt, kunt u de bijdrage voor het volgende jaar betalen. Dit kan snel en gemakkelijk via je Mijn ARTIS-account of bij de ARTIS-kassa. Indien je via automatische incasso betaalt, wordt de bijdrage 4 weken voor het ingaan van het nieuwe jaar afgeschreven. Heb je nog geen Mijn ARTIS-account? Lees hier hoe je een account aanmaakt. 

Kan ik mijn lidmaatschap ook betalen zonder computer of internetbankieren?
Ja, dit is mogelijk, Dan kies je voor het betalen per automatische incasso. Daarnaast kun je het lidmaatschap ook afrekenen bij de kassa. Betalen bij de kassa kan alleen contactloos/ per pin. Als je nog andere vragen hebt over alle betaalmogelijkheden, neem dan contact op met de kassa door 020 5233 670 te bellen of te mailen naar info@artis.nl.

Ik wil graag via automatische incasso betalen, kan dat?
Ja, dan kan. Je kunt jouw betalingsvoorkeur wijzigen naar automatische incasso via Mijn ARTIS. De verlenging van het lidmaatschap en de incassering worden altijd tijdig aangekondigd. Je kunt de status van de betaling ook terugvinden in Mijn ARTIS. Heb je nog geen Mijn ARTIS-account? Lees hier hoe je een account aanmaakt. 

Waarom kan ik vanaf 1 juni niet meer via acceptgiro betalen?
Per 1 juni 2023 zal de betaling per acceptgiro landelijk worden afgeschaft. Dit betekent dat het vanaf dat moment niet meer mogelijk is om op deze manier je lidmaatschapsbijdrage naar ons over te maken. ARTIS zal om deze reden vanaf 1 april 2023 geen acceptgiro’s meer versturen. 

Ik betaalde via acceptgiro, wat is er alternatief nu dit niet meer aangeboden wordt? 
Je kunt jouw betalingsvoorkeur wijzigen naar automatische incasso via Mijn ARTIS. De verlenging van het lidmaatschap en de incassering worden altijd tijdig aangekondigd. Indien je jouw jaarlijkse lidmaatschapsbijdrage niet via automatische incasso wil betalen, hoef je geen aanpassing te doen in jouw lidmaatschap. Wij zorgen ervoor dat je bij de aankondiging van de verlening van het nieuwe lidmaatschapsjaar een betaalbrief ontvangt. Via deze brief kan je het bedrag jaarlijks handmatig overmaken, vergelijkbaar met de acceptgirobrief die je voorheen ontving. Tevens is het mogelijk om het bedrag 8 weken van te voren via Mijn ARTIS te betalen.

Ik heb mijn nieuwe lidmaatschapsjaar al betaald en toch een factuur ontvangen.
Het kan zijn dat de betaling en de factuur elkaar hebben gekruist. Via Mijn ARTIS vind je de status van jouw betaling terug. Kom je er niet helemaal uit? Neem dan contact met ons op. Heb je nog geen Mijn ARTIS-account? Lees hier hoe je een account aanmaakt. 

Kan ik mijn toegangskaarten in mindering krijgen wanneer ik een lidmaatschap afsluit?
Ja, dit is mogelijk als je het lidmaatschap binnen drie weken na je bezoek afsluit. Indien je de toegangskaarten aan de kassa hebt gekocht, kan het lidmaatschap enkel daar met aftrek van de toegangskaarten worden afgesloten. Indien je een bezoek aan ARTIS hebt gebracht met online toegangskaarten, ontvang je drie dagen na je bezoek per mail een unieke link, waarmee het lidmaatschap online wordt afgesloten met aftrek van de toegangskaarten. Er wordt 1 toegangskaart per nieuw lid in mindering gebracht. De korting geldt niet voor Micropia-toegangskaarten, en niet voor een verlenging van een bestaand lidmaatschap. 

Vragen over wijzigingen en opzeggingen 

Hoe geef ik wijzigingen over mijn ARTIS-lidmaatschap door?
In je persoonlijke Mijn ARTIS-account zie je snel en gemakkelijk alle informatie over jouw lidmaatschap. Hier voer je ook wijzigingen door. Moch je er niet uitkomen, neem dan contact met ons op. Heb je nog geen Mijn ARTIS-account? Lees hier hoe je een account aanmaakt. 

Hoe geef ik een adreswijziging door?
Wijzig je adres eenvoudig via Mijn ARTIS. Heb je nog geen Mijn ARTIS-account? Lees hier hoe je een account aanmaakt. 

Hoe zeg ik mijn ARTIS-lidmaatschap op?
Het lidmaatschap dient schriftelijk (per post, via het contactformulier voor leden  of via leden@artis.nl ) te worden opgezegd, uiterlijk vier weken voordat de lidmaatschapsperiode afloopt. Vermeld daarbij het lidmaatschapsnummer en voor wie de opzegging is. Daarnaast horen we graag wat de reden van opzegging is. Als de betaling van je lidmaatschap via een automatische incasso verloopt, zal het lidmaatschap na het eerste jaar automatisch omgezet worden naar een lidmaatschap voor onbepaalde tijd. Je hebt dan de mogelijkheid het lidmaatschap naast de reguliere opzegperiode ook maandelijks opzeggen. Als je van deze optie gebruik wilt maken kan je dit aangeven. Je krijgt altijd een schriftelijke bevestiging van de opzegging. Mocht je binnen twee weken nog geen schriftelijke bevestiging van de opzegging hebben ontvangen, neem dan contact met ons op.

Ik heb opgezegd maar toch een acceptgiro ontvangen, hoe kan dit?
Het kan gebeuren dat de opzegging en de verzending van de acceptgiro elkaar hebben gekruist. Als je inmiddels een bevestiging van opzegging van ons hebt ontvangen, mag je de acceptgiro als niet verzonden beschouwen. Mocht je binnen twee weken nog geen schriftelijke bevestiging van de opzegging hebben ontvangen, neem dan contact   op.

Kan ik mijn lidmaatschap annuleren? (Herroepingsrecht)
Online gekochte lidmaatschappen mogen zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen na datum van aankoop (bedenktermijn) geannuleerd worden. Stuur een mail aan info@artis.nl met als onderwerp ‘Herroeping aankoop online toegangskaart(en) of lidmaatschap’, onder vermelding van naam, datum aankoop, lidmaatschapsnummer, bankrekeningnummer en e-mailadres. Je krijgt dan het volledige aankoopbedrag van ons retour. Als je het lidmaatschap annuleert en je hebt er al gebruik van gemaakt, dan brengt ARTIS de reguliere kosten voor het bezoek in rekening. Na het verstrijken van de bedenktermijn worden online lidmaatschappen niet teruggenomen, omgewisseld voor geld of vervangen en kan de geldigheidsduur niet worden verlengd. 

Vragen over lidmaatschapspassen

Ik ben mijn ARTIS-lidmaatschapspas verloren, wat moet ik doen?
Als je pas gestolen is, kun je met het aangifteformulier van de politie gratis een nieuwe pas laten maken bij de ARTIS-kassa. Ben je de pas kwijt of verloren, dan kun je voor € 5,00 een nieuwe laten maken bij de ARTIS-kassa.

Krijg ik elk jaar een nieuwe lidmaatschapspas? 
Nee, je krijgt geen nieuwe lidmaatschapspas. Wij zorgen ervoor dat de huidige pas actief blijft voor het nieuwe jaar.

Overige vragen

Ik heb het ARTIS-tijdschrift niet per post ontvangen, hoe kan dat?
Het ARTIS-tijdschrift komt 2 tot 3 keer per jaar uit. Wat vervelend dat je het bent misgelopen. Controleer je adresgegevens via je Mijn ARTIS-account. Kloppen de gegevens wel? Neem dan contact met ons op. Heb je nog geen Mijn ARTIS-account? Lees hier hoe je een account aanmaakt. 

Kan ik een lidmaatschap cadeau doen?
Dit kan weer. Je kunt een lidmaatschapscheque kopen aan de kassa ter waarde van het lidmaatschap. De cheque is dan tot twee jaar na aankoopdatum te verzilveren aan de ARTIS-kassa.

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Gebruik dan de zoekmachine om de hele website te doorzoeken of neem  contact met ons op.