ledenadministratie

Heeft u een Artis-lidmaatschap en heeft u hier vragen over? Kijk dan of uw vraag hieronder staat. Is dit niet het geval? Neem dan contact op met de ledenadministratie. Heeft u nog geen Artis-lidmaatschap, maar heeft u hier interesse in? Klik hier voor meer informatie.

wat is het postadres van de ledenadministratie?

Natura Artis Magistra
t.a.v. ledenadministratie
Postbus 20164
1000 HD Amsterdam

hoe geef ik een adreswijziging door?

Door een e-mail te sturen naar leden@artis.nl, of door een brief te sturen naar ons postadres. Vermeld bij adreswijzigingen altijd uw lidmaatschapsnummer en zowel uw oude als uw nieuwe adres.

hoe lang is mijn Artis-lidmaatschapschap geldig?

Een lidmaatschap is vanaf de dag van aankoop (betaling) 365 dagen geldig. Op het betalingsbewijs staat tot wanneer het lidmaatschap geldig is. Zie verder de speciale lidmaatschappenpagina.

hoe verleng ik mijn  Artis-lidmaatschap?

Het lidmaatschap geldt voor één jaar en wordt, behoudens opzegging, telkens met een jaar verlengd. U krijgt van te voren een brief waarin de verlenging staat aangekondigd. U kunt betalen met internetbankieren of via automatische incasso. Vergeet bij internetbankieren niet het  lidmaatschapsnummer bij het betalingskenmerk te vermelden. U kunt tevens het lidmaatschap aan de kassa verlengen.

hoe zit het met het betalingsbewijs en de introducécoupons?

Ieder jaar krijgt u een betalingsbewijs toegestuurd met daaraan vier introducécoupons. Dit betalingsbewijs wordt per adres verstrekt en niet per lid. Voor een volwassene levert u 2 coupons in en voor een kind in de leeftijd van 3 t/m 9 jaar levert u 1 coupon in. Mocht u de coupons hebben verbruikt, kunt u als lid van Artis per bezoek maximaal vier toegangskaarten aankopen met 25% korting. Niet-gebruikte introducécoupons kunnen worden bewaard. Let op; dit zijn geen vrijkaarten, de pashouder van Artis dient aanwezig te zijn tijdens het bezoek aan Artis.

Naast de introducé coupons voor Artis krijgt u tevens 2 maal gratis toegang Zoo Antwerpen/Planckendael op vertoon van uw lidmaatschapspas en betalingsbewijs. Bovendien kunt u met 50% korting naar Diergaarde Blijdorp Rotterdam, Burgers’ Zoo en Dierenpark Emmen op vertoon van uw lidmaatschapspas en uw betaalbewijs.

ik heb het Artis-tijdschrift niet per post ontvangen, hoe kan dat?

Het Artis-tijdschrift komt vanaf 2010 vier keer per jaar uit. Het kan zijn dat uw gegevens niet juist staan. U neemt het snelst contact op via leden@artis.nl of loop bij het volgende bezoek even langs de kassa om de gegevens te controleren.

ik wil graag via automatische incasso betalen, kan dat?

Jazeker, dat kan. U kunt bij de kassa een formulier invullen of een e-mail sturen naar leden@artis.nl waarin u toestemming geeft om het lidmaatschapsgeld automatisch te incasseren. Net als bij een acceptgiro krijgt u een brief waarin de verlenging wordt aangekondigd. Zodra de betaling is geïncasseerd krijgt u het betalingsbewijs toegestuurd.

hoe zeg ik mijn Artis-lidmaatschap op?

Het lidmaatschap dient schriftelijk (per post of via e-mail leden@artis.nl) te worden opgezegd, uiterlijk vier weken voor afloop van het lidmaatschapsjaar. Vermeld daarbij het lidmaatschapsnummer en voor wie de opzegging is. Daarnaast horen we graag wat de reden van opzegging is. Bij opzeggingen die niet op tijd zijn ontvangen, wordt het lidmaatschap voortgezet en kan er per het volgende lidmaatschapsjaar worden opgezegd. U krijgt altijd een schriftelijke bevestiging van de opzegging. Mocht u binnen twee weken nog geen schriftelijke bevestiging van uw opzegging hebben ontvangen, neem dan contact met ons op.

ik heb opgezegd maar toch een acceptgiro ontvangen, hoe kan dit?

Het kan gebeuren dat de opzegging en de verzending van de acceptgiro elkaar hebben gekruist. Als u inmiddels een bevestiging van opzegging van ons hebt ontvangen kunt u de acceptgiro als niet verzonden beschouwen. Mocht u binnen twee weken nog geen schriftelijke bevestiging van uw opzegging hebben ontvangen, neem dan contact met ons op.

krijg ik een nieuwe Artis-lidmaatschapspas na verlenging?

Nee, u krijgt geen nieuwe lidmaatschapspas. Wij zorgen ervoor dat de huidige lidmaatschapspas weer geactiveerd wordt voor een jaar.

ik ben mijn Artis-lidmaatschapspas kwijt. Wat moet ik doen?

Als uw pas gestolen is, kunt u met het aangifteformulier van de politie bij de kassa van Artis melden waar gratis een duplicaat wordt gemaakt. Als de pas kwijt is, kan voor 5 euro een duplicaat worden gemaakt bij de kassa van Artis.

ik krijg een brief met acceptgirokaart, maar ik heb mijn lidmaatschap al verlengd. Wat moet ik doen?

Het kan zijn dat u onlangs aan de kassa van Artis uw lidmaatschap heeft verlengd. In dat geval hebben de brief en de betaling elkaar gekruist. U hoeft dan vanzelfsprekend niets te doen en kan de brief als niet verstuurd beschouwen. Het is ook mogelijk dat de brief en de betaling elkaar doorkruist hebben en dan kan de acceptgiro ook als niet verzonden beschouwen.

hoe geef ik wijzigingen over mijn Artis-lidmaatschap door?

Is uw gezinssamenstelling veranderd of heeft u vragen of opmerkingen over het lidmaatschap? Wij vragen vriendelijk om wijzigingen schriftelijk door te geven voor een snelle verwerking, onder vermelding van naam, adres, postcode en Artis-lidmaatschapsnummer.

krijgen kinderen onder de drie jaar ook een eigen pasje?

Ja we willen graag al ons bezoek registreren. Kinderen onder de drie jaar hebben gratis toegang tot Artis, maar krijgen ook hun eigen Artispas. De pas wordt kosteloos aangemaakt bij de kassa. Er zijn diverse afbeeldingen met de bekendste dieren van Artis. Voorheen hadden kinderen tussen de nul en twee ook een kaartje of lidmaatschap nodig maar werd er niet streng op gecontroleerd. Nu wordt daar beter op gelet omdat Artis graag wil bijhouden hoeveel bezoekers er in totaal binnenkomen. Artis ontvangt namelijk haar subsidie op basis van de bezoekcijfers, met dit jeugdlidmaatschap draagt u dus extra bij aan Artis. U kunt er ook voor kiezen om bij elk bezoek een dagkaartje bij de kassa af te halen.

mijn kind wordt in de loop van dit jaar drie. Wat moet ik doen?

Uw kind kan bij het lidmaatschap worden bijgeschreven. Deze pas loopt tegelijk met de einddatum van de hoofdpashouder. Bij het eerstvolgende bezoek gaat u met het kind langs de kassa van Artis, waar een foto wordt genomen voor de persoonlijke lidmaatschapspas.

heeft u geen antwoord op uw vraag gevonden?

Gebruik dan de zoekmachine om de hele website te doorzoeken of stuur een e-mail naar leden@artis.nl


CBF keur voor goede doelen

ANBI

Natura Artis Magistra bedankt: Bank Giro Loterij

ANWB fonds Gemeente Amsterdam Bouwstenen Dierenbescherming Stadsdeel centrum Janivo Canon Compass Group Provincie Noord-Holland Prins Bernard Cultuurfonds Vrumona Zabawas Stimuleringsfonds voor de Architectuur Rijksoverheid kansen voor West Europese Unie Rabobank Amsterdam VSB-fonds gravin van Bylandt stichting